”Ett komplett nytag kring logistiken i köket har skapat bättre kapacitet
i restaurangen.”

I januari 2020 stängde Bistron i Luleå dörrarna under en månad för uppdatering av allt från varumärke och inredning till arbetsytor. Fredrik Sidevärn, krögare, arbetade nära WashTek för att skapa nya förutsättningar i den nio år gamla lokalen.

– När vi står med full restaurang så blir det väldigt kännbart om något inte fungerar som det ska. Eftersom WashTeks servicetekniker ser över våra maskiner regelbundet minskas risken för ett haveri. Mardrömmen är att stå med en trasig diskmaskin en varm sommardag. Vi har också fått mycket hjälp när de varit med och ritat upp våra diskrum från grunden och skapat en välfungerande uppsättning på så liten yta som möjligt. Relationen med WashTek är mångårig. Fredrik berättar hur de blev överraskade över den smidiga service som det innebar att samarbeta.
– På den tiden hade vi bara en säsongsbaserad golfkrog. Men Rikard bemötte oss som en viktig kund och såg till att vi hade det vi behövde och slapp kostsam lagerhållning. Sedan har de fortsatt stått vid vår sida genom såväl satsningar i fjällen som flera nybyggnationer och restauranger genom åren, berättar Fredrik. Fredrik framhäver att i valet av leverantör så är det främsta att hitta en partner som tillför något i relationen.
– Jag har sett svart på vitt vilken skillnad ett byte till WashTek har för påverkan på ekonomin när jag tagit över verksamheter som har haft andra avtal. I vår bransch är det otroligt viktigt att inte spola ut tusenlappar i avloppet helt i onödan.

Washteks installatörer finns över stora delar av Sverige
Washteks installatörer finns över stora delar av Sverige